Diensten

Ons zorgaanbod

24-uurs zorg

Bij de 24-uurszorg bieden we u een arrangement van wonen,  zorg en welzijn. U heeft uw eigen appartement en daarbij koopt u de zorg in naar uw eigen wens. Hiervoor hanteren we een cafetariamodel,  waarbij u precies kiest wat bij u past. In uw eigen appartement kunt u uw eigen leefritme aanhouden,  maar dan mét de zorg die u nodig heeft.

Sociale activiteiten

U kunt ook deelnemen aan sociale activiteiten in kleine groepen, zodat we u ook tijdens de activiteit de zorg kunnen bieden die u persoonlijk nodig heeft. Indien gewenst kunt u samen met de andere bewoners eten, maar dat kan ook in uw eigen appartement.

Zorg aan huis

thuiszorg-1Onze zorgverleners zijn gekwalificeerd, cultuursensitief en ervaren. Omdat wij aandacht hebben voor u als individu, kunnen we maatwerk bieden dat bij uw wensen past qua fysieke situatie, religie en/of sociaal-maatschappelijke context. Uiteraard zijn we een Wet Toegelaten Zorginstelling en leveren wij zorg als bedoeld in de Zorgverzekeringswet.

Persoonlijk

U wordt verzorgd door een vaste zorgverlener, waardoor u weet waar u aan toe bent. Deze kent uw wensen en gebruiken goed, zodat u uw eigen levensritme aan kunt blijven houden. Via een zorgmap houdt de zorgverlener alle gegevens bij, zodat eventuele andere mantelzorgers, zoals familie en andere betrokkenen, altijd op de hoogte zijn. De zorgmap is ook voor u handig, omdat alle informatie netjes bij elkaar staat.

Dagbesteding

samen koken 4In Hoogland, aan de Engweg 7, bieden we dagbesteding aan. Dagbesteding is bedoeld voor ouderen vanaf 50 jaar, die te maken hebben met geheugenproblemen en lichamelijke klachten. Ook ouderen die eenzaam zijn kunnen gebruik maken van de dagbesteding. Indien nodig,  helpen wij u bij het aanvragen van een indicatie.

Kleine groepen
In kleine groepen van maximaal 8 personen ondernemen we activiteiten die bij u passen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld geheugentraining, naar buiten of tuinieren. De groepen zijn klein, zodat we u altijd de zorg kunnen bieden die u nodig heeft.

Warme maaltijd
Met elkaar maken we een warme maaltijd en eten deze met de groep op. We stellen gezamenlijk een maandmenu samen.

Vervoer
Om naar de dagbesteding te komen, kunt u via de WMO regiotaxi aanvragen. Indien gewenst, kunnen wij dit voor u regelen.

Individuele begeleiding

Olga BadalSoms komt er veel op u af. U heeft opeens zorg nodig en er zijn veel instanties waarmee u moet overleggen. En dat terwijl u zich niet in orde voelt: u heeft niet voor niets zorg nodig. Wij kunnen al het regelwerk voor u verzorgen, zodat u zich daar niet meer druk over hoeft te maken. Denk hierbij aan een indicatie aanvragen, met de huisarts bellen of overleggen met behandelaars. Ook bij een taalbarrière kan het handig zijn om iemand te hebben die met u meegaat en u alles kan uitleggen.